Saturday, March 31, 2012

HAPPY BIRTHDAY NOR HALIMATUN SYAHIDAH !!!!

SANNAH HELWAH...

NOR HALIMATUN SYAHIDAH BINTI NOOR SHAH...









Sebenarnya hari jadi dia pada 24 Mac hari tu... tapi tak sempat nak wish.. tahun ni genap umur dia 15 tahun... sekarang saya nak story morey sikit macam mana saya boleh kenal dia... actually dia jiran saya cuma lorong rumah je lain.. selang satu lorong je.. saya dah kenal dengan dia sejak mula-mula pindah dekat desa pinggiran putra.. masa tu umur saya 6 tahun masa tu tahun 2003... dia lah merupakan satu-satunya kawan saya masa tu sebab time tu kawasan perumahan tu baru lagi.. and jiran saya ramai lelaki... so, saya tak de kawan sehinggalah saya berjumpa dengan matun... kitaorang selalu main sama-sama... main barbie, belon, main kejar-kejar and banyak lagi... persahabatan kami tak henti sampai disitu saja... bila masuk darjah 1 kitaorang masuk sekolah( SRAI Bandar Baru Bangi ) yang sama jugak tapi kelas lain-lain.. naik darjah 2 dan 3 kelas sama... tapi kitaorang dah tak rapat sangat.. bila darjah 4 sampai darjah 6 kitaorang lain kelas... naik sekolah menengah pulak kitaorang dapat masuk sekolah yang sama dan kelas yang sama ( time tu kat SMKDABB )... seminggu sekolah kat DABB.. kitaorang sama-sama dapat masuk SAM Sungai Merab Luar pulak.. form 1 dengan form 2 kitaorang sama kelas.. naik form 3 kitaorang dah lain kelas... sedih sangat sebab tak dapat kelas yang sama... matun ni seorang suka bercerita, kalau dia bercerita mesti cerita dia lawak-lawak.. tapi ade satu perkara yang susah sikit pasal dia ni... nak tahu ape..?? dia ni kuat merajuk.. kalau dia merajuk ker atau marah ke dia mesti tak layan sape-sape... tak kira la orang cakap pasal apa pun dia mesti buat dengar tak dengar jer... tapi rajuk dan marah dia tu tak lama pun.. lama-lama lepas tu dia ok balik la... dia ni jugak suka melukis... dia pernah lukis gambar zirafah yang sangat comey.. dia juga seorang yang sangat kreatif mungkin turun daripada ibu dia kot.. akhir kata saya matun merupakan seorang sahabat yang sangat baik.. sayang kau matun.. semoga ukhuwah yang kita bina selama ini akan kekal hingga ke syurga... Insha Allah... amin..


No comments:

Post a Comment