Sunday, November 6, 2011

Salam Aidiladha

Salam aidiladha buat seluruh umat islam di seluruh dunia..

raya tahun ni tak best sangat sebab saya tak dapat pergi solat sunat pagi tadi sebab

demam,batuk dan selsema yang teruk.. apa pun pagi tadi ibu masak rendang sedap sangat

walaupun deria rase tu kejap ade kejap tak ade.. tapi itu mungkin kerana Allah hendak

menguji diriku ini..

ok la, last ucapan saya nak cakapkan ialah selamat hari raya haji untuk abang,

jangan sedih2 kat perantauan.. habislah la cerita pasal raya haji...

yang ni saya nak citer pasal semalam punye citer..

citer dia macam ni.. semalam saya ikut la ayah saya pergi beli bateri kereta kat

serdang.. pastu masa dalam perjalanan nak pulang ke rumah tu berhenti la kat

satu lampu isyarat ni( memang la kena berhenti sebab masa tu lampu merah) tengah

tunggu lampu nak hijau tu.. tiba2 ibu saya kata: ala2, cube tengok tu..

saya pun cube cari ape yang ibu tunjuk tu.. rupenya ibu tunjuk orang tengah campak

kulit dengan bijik buah rambutan dekat luar kereta.. masa tu geram nye dengan

sikap orang tu... orang tu boleh campak kulit rambutan dengan rase tak malu nye..

punya la nak siape punya kerja tu.. saya pun suruh la ayah saya potong kereta

orang tu.. nak tahu siapa yang buat kerja tu?? ade la.. tak boleh bagitau..

yang pasti bukanlah orang islam yang melakukanya.. kalau kita nak buang sampah

buang lah ditempat yang sepatutnya.. ok la tu saja untuk hari ni.. assalamualikum..

No comments:

Post a Comment