Monday, December 26, 2011

kelas tingkatan 3 untuk tahun 2012...

Assalamualiakum..

ape kabar ??

how are you ??

hehe.. saje je.. ok la tanpa membuang masa.. saya nak bercerita sikit.. hari ini saya pergi ke sekolah untuk membeli buku.. masa sampai je saya memang tak senang hati.. nak tahu kenapa?? sebab dekat papan kenyataan dekat sekolah dah letak senarai nama semua pelajar dapat masuk ke kelas ape untuk tahun 2012.. sampai je kat sekolah saya dengan ibu dan ayah saya pun turun la pastu dalam perjalanan ( macam jauh sangat ) tu tiba2 langkah saya terhenti.. sebab ternampak senarai nama.. masa tu memang Allah saja yang tahu perasaan saya.. saya pun tengok la senarai nama bagi kelas 3 amanah.. tengok punye tengok.. tiba2 mata saya terhenti pada nama Nur Najlaa Aqilah Binti Rapiee.. macam ku pernah lihat nama itu, tapi dimana ya.. buat lawak pulak.. memang la saya kenal nama tu sebab tu nama saya.. masa tu berkecai harapan saya nak masuk kelas 3 siddiq untuk tahun 2012.. memang sedih sangat.. waktu nak pergi perpustakaan ( untuk beli buku ) terserempak pulak dengan matun dan mak dia.. muka matun berseri2 sangat.. mana tak berserinya selama ni hasrat dia tercapai jugak nak masuk kelas yang sama dengan geng dia.. masa balik dari sekolah.. dalam kereta ibu cakap la mungkin saya tak ade rezeki nak masuk kelas siddiq.. mungkin ade hikmah.. supaya saya tidak riak.. mane tahu kalau saya dapat masuk kelas siddiq saya pun menjadi riak.. sape tahukan.. masa tu saya dah tak tahan.. akhirnya saya pun jadi la macam gambar kat bawah ni..




ibu saya kata .. tak dapat masuk kelas pertama pun tak ape.. asalkan saya berusaha untuk berjaya.. untuk mendapat 9a dan jangan jadi malas lagi.. dan jangan ulangi kesilapan yang lalu..

begitulah kisah saya untuk hari ini.. dah bersediakah saya untuk menghadapi peperiksaan yang besar pada tahun 2012..?? itulah pertanyaan yang masih saya tak terjawab..

dan akhir kata.. tiada kejayaan yang akan terhasil sekiranya tiada usaha yang dilakukan..

semoga apa yang saya alami sepanjang 2011 dijadikan iktibar.. agar saya terus pandang kehadapan.. tanpa mengulangi kesilapan yang lalu..

No comments:

Post a Comment