Friday, December 2, 2011

Novel ....

Bismillahirrahmanirrahim..

today saya nak cerita sikit pasal habi saya dimasa lapang.. nak tahu ape hobi saya.. mesti la ada kaitan dengan tajuk entri saya hari ni.. ok la hobi saya sama dengan remaja2 perempuan diluar sana iaitu suka baca novel.. daripada sekolah rendah sampai sekarang saya memang minat sangat baca novel.. mungkin turun daripada ibu saya kot.. dekat dalam bilik saya ada banyak novel.. sebenarya tak ada la banyak mana pun.. tapi ok la daripada tak ada novel langsung kan..




sekarang satu malaysia tengah heboh pasal filem ombak rindu..macam jadi fenomena pulak.. saya pun nak la cerita sikit pasal novel ombak rindu.. sebenarnya saya tak layan novel macam tu.. tapi ada satu hari tu saya tanya la ibu saya.. " ibu2, ibu rasa ada tak kedai buku jual novel ombak rindu lagi?? ".. ibu saya jawab tak tahu.. tiba2 ibu kata ibu saya ada novel ombak rindu.. pastu saya pergi la cari.. pastu jumpa, saya pun baca la novel tu.. baca punya baca dah habis.. saya baca dalam masa satu hari je.. perangai saya kalau saya dah baca novel memang saya tak layan benda lain termasuk la faceebook and twitter.. lepas habis baca novel ombak rindu.. tiba2 ibu saya kata novel tu ade sambungannya.. saya pun pergi la cari pastu jumpa.. tajuk dia cinta ... tiada akhirya.. novel ni pun saya baca dalam masa satu hari.. dah habis baca tu ingatkan dah habislah la kisah rumahtangga antara Hariz dan Izzah.. rupanya tak lagi.. ada sambungannya lagi.. saya cuba la tanya ibu saya kot2 novel satu lagi tu ada.. tapi ibu saya pun tak tahu yang sebenarnya ada sambungannya lagi.. dalam hati saya, saya kata kenapa la panjang sangat cerita ni dan kenapa la ibu tak ada novel yang ke 3 tu.. kalau tak silap saya novel yang ke3 tu tajuk dia rindu cintaku.. tapi tak apa la kalau tak baca novel tu.. sebab dengar cerita orang kata novel happy ending jugak.. dekat bawah ni ada gambar2 novel yang saya sebutkan tadi.. tapi saya rasa filem dengan novel ada yang lain sikit kot..



ni novel yang first sekali..



ni yang second.. sambungan daripada ombak rindu..



haa.. ni yang akhir sekali.. sambungan daripada cinta .. tiada akhirnya.. buku ni la yang saya tak ada tu..

sampai sini sajalah untuk hari ni.. jari jemari saya pun dah penat sudah.. sampai ketemu kembali...

ASSALAMUALAIKUM..

No comments:

Post a Comment