Thursday, December 1, 2011

Trip To Terengganu Darul Iman

Bismillahirrahmanirrahim..

Pembuka Bicara..

jam sudah menunjukkan tepat pukul 12 malam.. tapi mata masih lagi tak mahu tutup..
ok la.. sebab saya tak ngantuk lagi jadi saya mahu berkongsi la sikit citer pasal holiday saya.. tahun ni seperti tahun sebelum ni, hujung tahun mesti pergi holiday kat sebelah pantai timur iaitu di negeri terengganu.. pergi hari sabtu minggu lepas.. bertolak dari rumah lepas asar.. sampai je di genting sempah tiba2 je jalan sesak ingatkan ade accident.. rupe2 nye orang baiki jalan.. time mula bagi tahu kat ibu nak pergi terengganu banyak kali jugak fikir.. nak pergi ke tak nak.. maklumlah bulan 11 mesti negeri2 pantai akan banjir.. last kali bagi tahu kat ibu pergi jelah.. sebab ibu dah kata naik tahun depan dah tak boleh jalan kemana-mana sebab tahun depan dah nak pekse PMR.. #mengerunkan.. tepat pukul 9.30 malam dah sampai di kuantan.. malam tu tidur kat rumah mak long.. esok pagi nya(hari ahad) dalam pukul 9 bertolak pula ke terengganu.. dalam perjalanan sempat la jugak menikmati permandangan yang sangat indah.. indah sungguh ciptaan Allah.. masa sampai je kat marang tengok la ombak.. memang kuat ombak.. takutnya.. dah la resort yang saya tinggal tu dekat dengan pantai.. tepat pukul 12 tengahari dah sampai kat kuala terengganu.. sampai2 terus pergi ke pasar payang.. dah lepas jalan2 pergi la ke batu rakit.. sebab resort saya kat batu rakit.. lepas check in masuk bilik solat pastu terus tidur.. lepas asar keluar la pergi jalan2 dekat airport.. pastu pergi la ke pantai ape tah.. tak ingat la nama pantai tu tapi dekat dengan airport la.. pastu cari kedai makan nama ict pok long.. puas la nak cari.. cari punya cari jumpa ict bad.. pastu ibu suruh cari kat depan lagi.. masa tu puas la fikir ape kena mengena ict dengan ikan celup tepung.. bila fikir balik rupanye ict tu ikan celup tepung.. akhirnye jumpa jugak ngan ict pok long.. punye la ramai orang kat kedai tu.. malam tu tengok la bola melaysia lawan bahrain.. memang dah tahu sape pemenang nye.. keesokkan pagi pergi la pasar payang.. pasar payang lagi.. semalam pergi tengok2 je hari ni time untuk shopping.. memang best la.. nak tahu ape saya beli.. tentulah saya beli kain sutera.. sama dengan my sister.. ayah saya beli kain songket ngan baju batik.. ibu saya tak beli ape2 sebab ibu kata ibu dah banyak baju dah.. dah habis shopping balik resort.. dalam pukul 2 petang check out dari hotel.. sebelum balik beli dulu keropok lekor.. memang wajib kena beli.. sampai kat kemaman singgah kejap dekat kedai aziz satar.. unik kan nama tu.. tapi bukan kedai aziz satar yang pelakon tu tau.. satar kat sini memang sedap.. masa kat highway kereta semua amik lorong kanan.. memang laju betul la.. dalam pukul 12 malam sampai la di rumah...
itu sajalah coretan bagi hari ini.. selamat datang bulan disember.. akhir kalam.. assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment